Fundacja Rozwoju Edukacji, Pracy, Integracji

Organizacja
Dołączyła: 07.03.2016 | ID: 177
ZACZNIJ WSPIERAĆ
Konto potwierdzone
Organizacja
Fundacja Rozwoju Edukacji, Pracy, Integracji

ul. Hodowlana 6, 33-100 Tarnów, www.repi.pl, [email protected], tel. 14 627 35 03


Fundacja Rozwoju Edukacji, Pracy, Integracji z siedzibą w Tarnowie posiada osobowość prawną na podstawie wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000340823. Fundacja używa nazwy skróconej ?Fundacja REPI?. Działalność Fundacji prowadzona jest na terytorium całego kraju 
i poza jego granicami na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 roku o fundacjach, innych przepisów obowiązującego prawa oraz niniejszego Statutu. Czas działania Fundacji jest nieograniczony.

Nadzór nad Fundacją sprawuje właściwy minister do spraw zabezpieczenia społecznego oraz Prezydent Miasta Tarnowa.

Misją Fundacji jest budzenie aktywności i wspieranie rozwoju obywateli, organizacji i społeczności lokalnych. 

Celami Fundacji są: 
1. Wszechstronny rozwój osób i grup, w tym upowszechnianie równości szans.
2. Rehabilitacja społeczna oraz integracja jednostek, środowisk, społeczności. 
3. Aktywizacja i rehabilitacja zawodowa.
4. Edukacja i wychowywanie dzieci, młodzieży i dorosłych.


Rozwój edukacji

W zakresie rozwoju edukacji Fundacja m. in:
  • zorganizowała w Tarnowie pięć ogólnopolskich konferencji naukowych z udziałem wybitnych przedstawicieli świata nauki, teoretyków i praktyków:    
    - ?Lekarz ? pedagog ? obywatel. Janusz Korczak: wczoraj i dziś?,
    - ?Wychowanie w kształtowaniu etosu regionalnego?,
    - ?Nauczyciel w społecznej animacji osób z niepełną sprawnością?,
    - ?Edukacja ? prawo ? praca w życiu osób niepełnosprawnych?,
    - ?Praca w przestrzeni życia osób niepełnosprawnych?,
  • Wydała dwie pozycje książkowe:
    - ?Niepełnosprawność ? społeczeństwo ? wychowanie?
    - ?Warsztat Terapii Zajęciowej im. Jana Pawła II w trosce o człowieka?
  • pozyskuje i przekazuje książki dla tarnowskich bibliotek,
  • uzyskała patronat naukowy nad swoimi działaniami dwóch uczelni ? Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej z Gdańska, 
  • Aktywnie i wszechstronnie wspiera rozwój swoich pracowników,
  • Prowadzi w atrakcyjny edukację osób z niepełną sprawnością kładąc nacisk na łączenie tradycji z nowoczesnością. 

Rozwój pracy
Fundacja prowadzi i deleguje na kursy i szkolenia zawodowe osoby z niepełną sprawnością, co zwiększa ich szanse na rynku pracy. kursach i szkolenia dla osób z niepełną sprawnością

Rozwój integracji
Fundacja prowadzi bezpłatną terapię i rehabilitację w Warsztacie Terapii Zajęciowej im. Jana Pawła II przy ulicy Hodowlanej 6 dla 45 osób z niepełną sprawnością w sferze intelektu. Warsztat prowadzi terapię i rehabilitację społeczną, zawodową i ruchową. 

Bliższe informacje znajdują się na stronie www.wtzjp2.pl oraz poniżej. 

Podopieczni Fundacji biorą udział w szeregu imprezach, konkursach i festiwalach także integracyjnych, sportowych, prezentujących ich ogromny potencjał. 

Fundacja organizuje także zawody sportowe:
  • Ogólnopolski Mityng Pływacki Osób z Niepełną Sprawnością,
  • Ogólnopolskie Zawody Wspinaczkowe.

Źródła finansowania ? przychody 
Fundacja REPI prowadzi swoją działalność, którą finansuje z darowizn finansowych i rzeczowych, dotacji małych projektów, przychodu z 1% podatku od osób fizycznych, wykonuje zadania zlecone, organizuje konferencje.

Współpraca
Fundacja REPI nie jest w stanie samodzielnie wypełniać swojej misji. W osiąganiu swoich celów podejmuje bardzo dobrze układającą się współpracę z różnymi instytucjami i organizacjami systemu pomocy społecznej, pozarządowymi, jednostkami samorządu terytorialnego. Wśród nich znajdują się: Gmina Miasta Tarnowa ? Urząd Miasta Tarnowa, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, organizacje pozarządowe z Tarnowa, regionu i kraju, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 
w Tarnowie, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tarnowie, gminne ośrodki pomocy społecznej, szkoły, przedszkola, uczelnie, jednostki kościelne. 

Główne działanie
Główną działalnością Fundacji REPI jest prowadzenie Warsztatu Terapii Zajęciowej im. Jana Pawła II w Tarnowie. Jest to jeden z największych i najlepiej prowadzonych warsztatów w kraju.


Warsztat Terapii Zajęciowej im. Jana Pawła II

ul. Hodowlana 6, 33-100 Tarnów, www.wtzjp2.pl, [email protected], tel. 14 627 35 03


WARSZTAT JEST placówką stwarzającą osobom niepełnosprawnym niezdolnym do podjęcia pracy możliwość rehabilitacji społecznej i zawodowej w zakresie pozyskania lub przywracania umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia. Realizacja tych celów odbywa się przy zastosowaniu technik terapii zajęciowej, zmierzających do rozwijania: 
  1. umiejętności wykonywania czynności życia codziennego oraz zaradności osobistej, 
  2. psychofizycznych sprawności oraz podstawowych i specjalistycznych umiejętności zawodowych, umożliwiających uczestnictwo w szkoleniu zawodowym albo podjęcie pracy.

TERAPIA ZAJĘCIOWA włącza osoby niepełnosprawne w działania, które mają aspekt ruchu, zabawy, treningu i pracy. Zadania realizowane są również przez rozwijanie zainteresowań i zdolności indywidualnych. W toku zajęć szczególną uwagę zwraca się na doskonalenie umiejętności: utrzymania higieny osobistej, prowadzenia prac porządkowych, przygotowywania posiłków, dokonywania zakupów, kształtowania akceptowanych społecznie zachowań, wyrabiania odpowiedzialności i zdyscyplinowania, przestrzegania regulaminu zajęć. 

TERAPEUTYCZNE WALORY PRACY (ergoterapia ? terapia pracą, terapia zajęciowa) polegają na poprawie zdolności uczestnictwa w życiu społecznym. Terapia jest działaniem wielokierunkowym, opartym na wykorzystaniu tkwiącego w osobie niepełnosprawnej potencjału rozwojowego, niezależnie od stopnia niepełnosprawności.

CEL WARSZTATU TERAPII ZAJĘCIOWEJ IM. JANA PAWŁA II
Nabycie umiejętności niezbędnych do podjęcia aktywności zawodowej oraz zaspokajania potrzeb efektywnego kontaktu z otoczeniem, a także wskazywanie sposobów życia i postępowania, zgodnych z naukami głoszonymi przez patrona Warsztatu ? Jana Pawła II. 

WARSZTAT TERAPII ZAJĘCIOWEJ IM. JANA PAWŁA II TO:
  • sale, nowoczesny sprzęt, wykwalifikowana kadra,
  • bezpłatna rehabilitacja osób z niepełną sprawnością intelektualną,
  • codzienne zajęcia dla 45 osób,
  • terapia w 11 pracowniach,
  • pomoc logopedy, rehabilitanta i psychologa,
  • zajęcia na basenie,
  • wycieczki,
  • trening ekonomiczny.


PRACA TERAPEUTYCZNA ODBYWA SIĘ W TRZECH PIONACH:
- kształcącym ? pracownie: 
  • gospodarstwa domowego, 
  • form użytkowych i poligrafii, 
  • rękodzieła artystycznego, 
  • drewna i metalu, 
  • biżuterii, 
  • podtrzymywania umiejętności edukacyjnych, 
  • kartek okolicznościowych, 
  • upominków, 
  • pracownia terapii logopedycznej, 
  • pracownia terapii psychologicznej;
- rehabilitacji społecznej ? nauka samodzielnego życia, ściśle powiązanym z pionem kształcącym,
- rehabilitacji ruchowej ? pracownia rehabilitacji układu ruchu.

REHABILITACJA SPOŁECZNA
W celu rozwijania integracji społecznej Uczestnicy Warsztatu nawiązują kontakt ze środowiskiem lokalnym, innymi środowiskami pracy, a także mieszkańcami. Organizowane są zajęcia dodatkowe z zakresu sportu, kultury, turystyki i wypoczynku.
Idea wychowania prospołecznego ściśle powiązana jest z ukierunkowaniem na integrację społeczną. Integracja społeczna zaś zakłada pełny udział osób niepełnosprawnych. Daje możliwości kontaktów z innymi ludźmi, samodzielności i aktywności, pełnienie różnych ról życiowych, udziału 
w odbiorze i tworzeniu wartości materialnych i duchowych, słowem możliwość samorealizacji pozwala osobom o mniejszej sprawności fizycznej czy intelektualnej na prowadzenie życia takiego, jakie może być udziałem tych, którzy nie są obarczeni dysfunkcjami.
Dzięki integracji zyskują zarówno osoby niepełnosprawne, jak i reszta społeczeństwa. Te pierwsze mogą wykorzystać wszystkie drzemiące w nich możliwości i zrealizować potrzebę pełnoprawnej przynależności do grupy społecznej. Społeczeństwo zaś staje się bogatsze o treści wnoszone przez osoby, które w przeszłości były spychane na margines, a jednocześnie uwrażliwia się na tych, którym pomoc jest szczególnie potrzebna.
Uczestnictwo w życiu społecznym oznacza możliwość pełnienia ról społecznych oraz pokonywania barier, w szczególności psychologicznych, architektonicznych, urbanistycznych, transportowych i w komunikowaniu się.
Integracja ma charakter dynamiczny. Jest procesem, który tworzą zarówno osoby 
z niepełnosprawnością, jak i w pełni sprawne. Wszystkie zadania w tym procesie realizują różnego typu placówki. Kluczową, najbardziej pełną i najbardziej odpowiedzialną rolę pełnią warsztaty terapii zajęciowej. 
Za bardzo wartościowe w wychowaniu prospołecznym uznać można działalność warsztatu 
w sferze kultury, sportu, rekreacji i kontaktów społecznych. Ich liczba i bogactwo sprzyjają rozwojowi społecznemu uczestników. Stają się jednocześnie ?pretekstem? do integracji niepełnosprawnych uczestników warsztatu ze społecznością lokalną i ponadlokalną. To może być dobre miejsce dla tworzenia tradycji integrującej społeczeństwo.
W prospołecznym wychowaniu osób niepełnosprawnych biorą udział wszyscy, z którymi te osoby się kontaktują. Niebagatelną rolę odgrywają w niej rodziny i opiekunowie. Aby wzmóc efekt wychowania społecznego, należy ściśle z nimi współpracować, a także włączyć ich do wszystkich działań, które jemu służą. Korzystnym wydaję się tutaj intensyfikacja kontaktów służąca wymianie doświadczeń, pedagogizacji opiekunów, jak również właściwe ich włączenie w sam proces funkcjonowania warsztatu. 
Wiedza o warsztacie terapii zajęciowej szerzona w społeczności lokalnej przez poznanie jej działalności, warunków pracy, a także specyficznych problemów i potrzeb uczestników, jest jednym 
z warunków integracji społecznej osób niepełnosprawnych. Pozwoli ona przełamać bariery istniejące ciągle w obustronnych kontaktach. Element ten może stać się fundamentem tworzenia więzi społecznych, a także indywidualnych, dotyczących ludzi sprawnych i tych, których sprawność jest mniejsza. Stan ten wydaje się być wyższą formą integracji, można rzec ? kolejnym etapem jej rozwoju. Taki kształt kontaktów społecznych, w którym dominuje rzetelna wiedza 
o niepełnosprawności i placówkach rehabilitacyjnych, kontaktów opartych na pozytywnych relacjach indywidualnych i grupowych, powinien stać się troską osób tworzących dojrzały kształt społeczności obywatelskiej.

REHABILITACJA ZAWODOWA
Bez wątpienia nie byłoby rehabilitacji zawodowej bez rehabilitacji społecznej. Wszystkie nawyki wyuczone w tamtej płaszczyźnie działań dają owoce w tej. Wyuczenie cech systematyczności, wytrwałości, cierpliwości zarówno w dziedzinie życia społecznego jak i zawodowego podnoszą jakość życia. W Warsztacie najpierw kształtowane są wspomniane cechy charakteru, ale też inne, jak choćby oszczędne gospodarowanie powierzonymi materiałami, odpowiednie rozłożenie swoich sił, zaplanowanie pracy, korekty planów, doprowadzanie pracy do zamierzonego końca, wyciągania wniosków.
Rehabilitacja zawodowa prowadzona jest w we wspomnianych. Zajęcia w nich są głównym elementem dojrzewania do podjęcia w przyszłości pracy zarobkowej (np. w zakładzie pracy chronionej lub na specjalnie przygotowanym stanowisku). Dzięki stawianym zadaniom wyrabiana jest odpowiedzialność za powierzony materiał i narzędzia, cierpliwość, umiejętność zaplanowania wykonywanej pracy, rozłożenie sił i doprowadzenie pracy do końca. Każde z powierzonych zadań jest zakończone sukcesem. Każde jest o stopień trudniejsze od poprzedniego.
Pracownia podtrzymywania umiejętności edukacyjnych dla mniej sprawnych uczestników jest miejscem gdzie uczą się pisać, czytać, poznawać świat; dla tych, którzy szkołę skończyli jest przypomnieniem tamtych dobrych czasów. Natomiast dla ?najlepszych? uczestników jest ?trampoliną? do pracy. Bo to w tej pracowni uczą się szukać ofert pracy, pisać listy motywacyjne, curriculum vitae. Na zajęciach w tej pracowni udają się urzędu pracy, do Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Tarnowie spotykając się z doradcami zawodowymi, odwiedzają zakłady pracy, snują marzenia kim chcieliby być sprawdzając w przedstawianych przez pracodawców wymaganych kwalifikacjach czy są w stanie im sprostać. 


UCZESTNIKAMI WARSZTATU SĄ OSOBY:
  • z niepełnosprawnością intelektualną lub sprzężoną,
  • posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez miejski lub powiatowy zespół ds. orzekania o niepełnosprawności,
  • mieszkańcy Tarnowa (28), powiatów tarnowskiego (16) i brzeskiego (1). 
Nazwa
Fundacja REPI
Miasto
Tarnów
Kod pocztowy
33-100
Ulica
Hodowlana 6
Telefon
146273503

NIP
9930602436
REGON
121057213
KRS
0000340823

Strona www
http://www.repi.pl
Strona fanpage
https://www.facebook.com/Fundacja-Rozwoju-Edukacji-Pracy-Integracji-273125729385833/
Funkcja dostępna już wkrótce!

przez dotpay.pl
UDOSTĘPNIJ NA FACEBOOKU