Aktualnie w obu placówkach opiekuńczo-wychowawczych funkcjonują 4 grupy wychowawcze liczące do 14 podopiecznych. Mała liczebność tych grup prowadzonych w oparciu o wzorzec systemu rodzinkowego sprzyja zapewnieniu wychowankom poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, dostrzeganiu i realizacji ich indywidualnych potrzeb, kształtowaniu poczucia tolerancji i szacunku do samego siebie i innych. Dobre wyposażenie każdej grupy wychowawczej, która dysponuje własnym aneksem kuchennym zaopatrzonym w sprzęt gospodarstwa domowego, świetlicę ze znajdującym się w niej sprzętem RTV i komputerowym oraz łazienkami a także jedno- i dwuosobowe pokoje zapewniają podopiecznym realizację ich potrzeb bytowych na wysokim poziomie i umożliwiają jednocześnie nabywanie umiejętności przydatnych w prowadzeniu w przyszłości własnego gospodarstwa domowego. Bardzo dobra infrastruktura otoczenia placówek stwarza wiele możliwości aktywnego spędzania czasu wolnego i rozwoju zainteresowań dzieci. Przy realizacji założonych zadań wszyscy pracownicy placówek otaczają wychowanków indywidualną uwagą i życzliwością, kierując się posiadaną wiedzą i troską o dobro dziecka.
ich w wiedzę, umiejętności i kompetencje zawodowe i życiowe
- ułatwienie życiowego startu naszym pełnoletnim wychowankom poprzez wyposażenie
- zapobieganie marginalizacji społecznej powierzonym naszej opiece dzieci i młodzieży
odbudowywanie więzi z rodziną
- pracę z rodziną dziecka znajdującą się w przejściowym kryzysie , a w szczególności
postanowi inaczej
- umożliwianie kontaktu dziecka z rodzicami i innymi osobami bliskimi, chyba że sąd
go dotyczących oraz informowanie dziecka o podejmowanych wobec niego działaniach
- poszanowanie podmiotowości wychowanka, wysłuchiwanie jego opinii i wniosków w sprawach
- wspomaganie i rozwijanie wszelkiej aktywności twórczej
- realizowanie działalności kompensacyjnej
dziecku poznawanie i poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w otaczającym świecie
za siebie i innych, wdraża do samodzielności, samokontroli i samooceny, umożliwia
humanitarnych, który sprzyja kształtowaniu u wychowanka poczucia odpowiedzialności
- realizację programu wychowawczego, opierającego się na uniwersalnych wartościach
- tworzenie warunków do rozwoju indywidualnych zainteresowań i uzdolnień wychowanków
- zapewnienie i właściwą organizację nauki
wszechstronnego rozwoju dziecka
- tworzenie optymalnych warunków psychospołecznych i materialnych niezbędnych dla
- zapewnienie bezpieczeństwa osobistego, a także ochrony zdrowia psychicznego i fizycznego
intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym i moralnym
- zapewnienie możliwości wszechstronnego rozwoju osobowego dziecka , zwłaszcza w wymiarze
Pełne przygotowanie opuszczających placówkę wychowanków do godnego, samodzielnego i odpowiedzialnego życia poprzez:
Jan Paweł II
przyszłością, która pozostaje?
projektem, który nieustannie się urzeczywistnia,
?Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo,
Misja Centrum Opieki nad Dzieckiem w Skopaniu:
Centrum Opieki nad Dzieckiem w Skopaniu jest zespołem placówek zajmujących się realizacją zadań związanych z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom i młodzieży częściowo lub całkowicie pozbawionym opieki rodziców i umieszczonych w instytucjonalnej pieczy zastępczej. Centrum zostało powołane na podstawie Uchwały Nr XXXII/247/2013 Rady Powiatu Tarnobrzeskiego z dnia 20 grudnia 2013 na bazie doświadczeń wychowawczych i tradycji funkcjonującego w tym miejscu od 50 lat Domu Dziecka w Skopaniu. Obecnie Centrum tworzy blok administracyjny oraz dwie placówki opiekuńczo-wychowawcze o charakterze socjalizacyjnym: Dom Dziecka posiadający regulaminową liczbę miejsc dla 30 dzieci oraz Dom dla Dzieci z 14 miejscami wychowawczymi.