1. Działaj szybko
Warto budować relację z darczyńcą od samego początku. To właśnie dzięki niemu twoja organizacja pozyskała nowe środki na swoje działania. Być może nie ostatni raz. To zależy od ciebie.
2. Pokaż efekty swoich działań
Według mikrobadania, przeprowadzonego przez Watchdog Polska, 80% osób twierdzi, że to działania danej organizacji przekonują je do wsparcia. Pokaż, co udało ci się zrobić dzięki darczyńcy. Kilogram karmy dla psa, godzina rehabilitacji podopiecznego, a może woda dla małego piłkarza?
3. Dziękuj personalnie
Wolałbyś dostać podziękowania od "zespołu organizacji" w formie skopiowanej formułki, czy osobistą wiadomość, podpisaną imieniem i nazwiskiem jej przedstawiciela? Odpowiedź wydaje się być prosta.
4. Uczyń darczyńcę bohaterem
Jasne, twoje cele statutowe są ważne, ale to darczyńca ma być bohaterem. To on ma czuć, że zrobił coś dobrego. Ludzie chcą zmieniać świat, nawet za pomocą drobnych kroków. Pamiętaj o tym, pisząc podziękowania.
5. Buduj relacje
Wiemy, jak ważne jest pozyskiwanie nowych darczyńców. Nie należy jednak zapominać o tych, którzy już przekazali nam darowiznę. Znacznie łatwiej zachęcić dotychczasowych darczyńców, by zostali z nami, niż przekonać do tego nowe osoby. Nie ignoruj darczyńcy!