09.11.2017

1. Działaj szybko

Warto budować relację z darczyńcą od samego początku. To właśnie dzięki niemu twoja organizacja pozyskała nowe środki na swoje działania. Być może nie ostatni raz. To zależy od ciebie. 

2. Pokaż efekty swoich działań

Według mikrobadania, przeprowadzonego przez Watchdog Polska, 80% osób twierdzi, że to działania danej organizacji przekonują je do wsparcia. Pokaż, co udało ci się zrobić dzięki darczyńcy. Kilogram karmy dla psa, godzina rehabilitacji podopiecznego, a może woda dla małego piłkarza?

3. Dziękuj personalnie

Wolałbyś dostać podziękowania od "zespołu organizacji" w formie skopiowanej formułki, czy osobistą wiadomość, podpisaną imieniem i nazwiskiem jej przedstawiciela? Odpowiedź wydaje się być prosta.

4. Uczyń darczyńcę bohaterem

Jasne, twoje cele statutowe są ważne, ale to darczyńca ma być bohaterem. To on ma czuć, że zrobił coś dobrego. Ludzie chcą zmieniać świat, nawet za pomocą drobnych kroków. Pamiętaj o tym, pisząc podziękowania.

5. Buduj relacje

Wiemy, jak ważne jest pozyskiwanie nowych darczyńców. Nie należy jednak zapominać o tych, którzy już przekazali nam darowiznę. Znacznie łatwiej zachęcić dotychczasowych darczyńców, by zostali z nami, niż przekonać do tego nowe osoby. Nie ignoruj darczyńcy!

Podziękuj

Zobacz wszystkie aktualności